sunnuntai 3. kesäkuuta 2018

Tarinoita HARRIN KEHÄKULMASTA: VÄLILLÄ ELÄMÄÄ KIRISTETTYJEN KÖYSIEN ULKOPUOLLA

Tuskin olimme kotiin ehtineet, kun puhelin alkoi soida ja tutut ja tuntemattomatkin onnittelivat tusinasta perättäisiä voittoja ja lupasivat tulevaisuudessa varmasti pitää peukut pystyssä, kun taas nousen kehään. Sitten soitti koko Suomen tuntema "pikkuinen" MONSIEUR MOSSE. "Terve, Harri! Illalla Kalastajatorpalle. Siellä on VSOP-klubin avajaiset, TV paikalla. Meillä on paras pöytä." Kuule, Mosse, mä tulin just ja mä oon niin pirun väsynyt matsista. Mä en millään jaksaisi nyt lähteä ihmisten ilmoille...." Yritin selittää, muttai aina yhtä iloinen ja sydämellinen Monsieur ei antanut periksi ja niin lupasin ilmestyä Kalastajatorpalle illalla. Illalla menimme Torpalle yhdessä tyttöystäväni Irinan kanssa. Oli tietysti loppujen lopuksi mukava tulla tälläiseen paikkaan kuuluisuuksien ja jetsetin pariin, ottaa vastaan onnitteluja ja tervehtiä ihmisiä, joista oli vain lukenut lehdistä. "Moi, moi...kiitos, kiitos...koska seuraava matsi on...helmikuussa..terve Harri, minä olen se ja se, onneksi olkoon... sulla on mennyt rautaisesti.... oliko se kahdestoista ottelu...koska voitat Euroopan mestaruuden..." Olin kuin tähti tähtien joukossa ja näin jälkeenpäin voin todeta, että tässä vaiheessa, kun minut olisi pitänyt lähettää vaikka Siperiaan ja panna OLLI MÄKI ja joku muu kova ammattiboksari maailmalta antamaan minulle selkäsauna kerran päivässä, niin sensijaan minä pääsin irti!






















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti