torstai 7. elokuuta 2014

ELÄKELÄISEN KEHÄKULMASTA: Mitä ihmettä, PILVISTÄ!

Tänään aloittaessani päivän partsilla kahvikupposen ja parin voileivän kera, joudun huolestuneena huomioimaan, että on PILVISTÄ! Mitä ihmettä, eikö tänään olekkaan aurinkoista ja rantapäivää? Tosin minä olen jotenkin erkaantunut jo siitä rantaelämästä. Kuulostaa aika mahdottomalta. Yli 50 vuoden jälkeen olen kyllästynyt istumaan rannassa, katselemaan kimaltelevaa merta, kuuntelemaan lokkien kirkaisuja, tuntemaan auringon lämmön hyväilevän kroppaani, saavuttaa aurinkotranssi, joka vie sinut hetkeen, ettei ole mitään muuta kuin hyvän olon tunne sinun ollessasi auringon rakkauden kohde!

Sen sijaan eilenkin menin keskellä kuuminta päivää KISAHALLIIN (entinen Messuhalli) treenaamaan BOXING treenini kello 13. Tosin kuumuus aste joka siellä vallitsi korvaa hyvin sen merenranta kuumuuden, jopa ylittää sen reilusti. Tosin se rento hyväilevän pehmeä tunne jää puuttumaan, kun yrittää olla 3 minuutin ajan ja 12 erän pituisen harjoituksen mahdollisimman tehokas. Miten se nyt on mahdollista 67 vuotiaana? Pakko titenkin sopeutua, niinkuin siihen etten olekkaan rannassa auringon hellimänä!






Aamupäivällä oli muuten meidän keskiviikon kahvittelupäivä cafe Carusellissa ja se oli taas ihan huippu! ENZIO PETRELL nyrkkeilykaveri jo 60-kuvun alusta toi mulle eilen sinne AC MILANIN pelipaidan! VAU! Olin siitä otettu. Olenhan ollut jonkinlainen AC MILAN fani jo vuosikymmeniä.


Minä ja ENZIO PETRELL kaverukset 60-luvun alusta saakka!

Sitten tämä Haapsalun Kuvernööri, uskomaton MARKKU LINDSTRÖM, joka oli duunikaverini jo 60-luvun alussa, ei oltu vielä johtajia silloin, oltiin varastomiehiä URHEILUTARPEET Oy:ssä Helsingin Kaapelitalossa, ihan tämän cafe Causellin lähellä. Ja meillä oli ihan hauskaa silloin! Nyt MARKKU halusi jatkaa hauskuutta antamalla mulle pullon Brasilialaista viiniä, eikä ihan mitä tahansa viiniä, vaan futiksen WORLD-CUP kunniaksi pullotettua Brasilialaista viiniä! Kylläpä tämä futiselämäkin tuntuu olevan kiehtovaa!
MARKKU LINDSTRÖM ja minä. Hauskuuden lähteellä!

Sitten illalla olin vielä, koska olen AC MILANIN, FC BARCELONAN, FC CHELSEAN ym. ym seurojen lisäksi myös Tammisaarelaisen EIFFIN kannattaja ja fani, katsomassa Leppävaaran Stadionilla EIF vastaan FC ESPOON futispeliä, joka päättyi 3-1 EIFFIN voittoon. Seurasin mielenkiinnolla brasilialaisen EIFFIN hankinnan LUCAS KAUFMANNIN otteita kentällä. Viihdyttävä, tekninen ja älykäs pelaaja, joka palkittiinkin pelin parhaana pelaajana eilen. Itse palkitsin mielessäni myös huoltajan, Tammisaaren Keisarina tunnetun HEIKKI ORASMAAN loistavasta työskentelystä vaihtoaitiossa huoltotehtävissään! EIFFIN pelaajat saavat Tammisaarelaista lähdevettä pelin aikana, jossa on ilmeisesti jotain taikaa, sillä EIF johtaa omaa kakkosen lohkoaan selvästi!

Tammisaaren Keisarina tunnettu EIF jalkapalloseuran superhuoltaja HEIKKI ORASMAA ja minä kentän laidalla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti