keskiviikko 21. helmikuuta 2024

HARRIN KEHÄKULMASSA: NYRKKEILIJÄN UNELMA kirja



  NYRKKEILIJÄN UNELMA ei ole minulle pelkästään tämä kirja vaan se oli UNELMA tulla hyväksi nyrkkeilijäksi niin kuin isäni NYRKKEILYKEHÄN SATUPRINSSI YRJÖ PIITULAINEN! En tietenkään tiennyt sitä silloin 30.5.1947 kun synnyin ja kun samana päivänä hän liitti mut VIIPURIN NYRKKEILIJÖIDEN jäseneksi. Tästä kaikesta on jo niin kauan, ettei tällä nyrkkeilyosalla ole niin suurta merkitystä, mutta koska ELÄMÄ on ollut minulle aina yhtä merkityksellistä kuin nyrkkeily, niin ne kuuluvat jotenkin yhteen. Olen kirjoittanut, että olen KIITOLLINEN, olen saanut ELÄÄ ja yksi näitä suuria juttuja tässä elämässä on ollut YSTÄVÄT, jotka ovat todellakin saaneet tämän kaiken maistumaan elämältä! Valitettavasti monet kaverit ovat jo siirtyneet taivaallisiin kehiin, mutta muistan heitä suurella kunnioituksella ja lämmöllä. Ja ME jotka jatkamme edelleen vaellusta täällä maan päällä, teille toivotan kaikkea hyvää ja että tuleva vuosi olisi hauska, miellyttävä ja rokkaava!

Koitin  valita sadoista kuvista 100 kuvaa näistä vuosista. Voit katsella kuvia menemällä tätä alaspäin. Tarinat kuviin ja tapahtumiin löytyy kirjasta. Kuvissa vain pieni väläys joistakin matseista, tapaamisista ja tapahtumista!

















































































  


























JOHN H STRACEY ja minä ALBERT HALLIN kehässä


Tästä onkin hyvä siirtyä BACK TO SIXTIES risteilyn kautta tähän päivään ja vuoteen 2015!


Siellä tapasin mm. aina sympaattisen ja iloisen LASSE NORREKSEN

Minä ja Politiikan Mestari BEN ZYSKOWICZ kohtasimme toisemme cafe Kappellissa 16.3.2015

Pariisissa asuva basisti LASSE KVIST, minä ja Legendaarinen Suomen ensimmäinen nuorisoidoli 50-luvun loppupuolesta LASSE LIEMOLA, joka piti juuri hienon konsertin Vantaan Malmitalolla laulaen hittejään niiltä ajoilta loppuunmyydylle Malmitalon yleisölle.


KUNTONYRKKEILY valmennettavani PEKKA "Nya Ingo" WIRMAN vasemmalla ja oikealla SUNTSI "Rock-Igoni" JÄRVINEN valmistautumassa treeneihin!

Ihanat ystävät jo vuosikymmenien takaa KAJ & MAIJA WALLIN

JYRKI 69 ja minä cafe Mellstenin talvisella terassilla

Herrasmiehet MARKKU POUTANEN ja HASSE RAUTIO

Minä ja DANNY. Olen ystäväni kesähuvilalla Raumalla kesäjuhlissa!

Minä ja Kuvakirjataiteilija iltä ja lupasi että sitä juodessani minäkin saisin hiukan väriä kasvoilleni!

Minä ja KIM JARLAS tavattiin  kevään 2015 avajaistunnelmissa cafe Mellstenissä

Minä ja ALLAN "Allu" ROOS ollaan kahvittelemassa cafe Carusellin terassilla!

Loistava tapaaminen sattumalta Vantaan lentokentällä GÖRAN "Sunttu" SUNDHOLMIN kanssa. Me oltiin 60-luvun alkupuolella nyrkkeilykavereita, harjoittelimme yhdessä, ottelimmekin kerran ja minä hävisin. Loistava kaveri, joka yhtenä päivänä kertoi silloin minulle lopettavansa nyrkkeilyn ja aloittavansa opiskelunsa insinööriksi ja nyt tänä päivänä hänellä on parituhatta patenttia ja keksintöä maailmalla ja Suomessa hän on PATENTTIKUNINGAS! Onnittelut SUNTTU!

ATIK ISMAIL ja minä Sonera-Stadionin VIP-tiloissa. Huomenna 9.4.2015 pelaa ATIK teaminsa kanssa Bolliksella ja viettää koko päivän uuden kirjansa AMMATTINA JALKAPALLO julkkareita! Onnittelut siitä ATIK ISMAILILLE!

Jalkapallo Gladiaattori JALLU RANTANEN ja minä Bolliksen kentänlaidalla!

GUGI KOKLJUSCHKIN ja minä cafe Kappelissa. Eilen tapasin GUGIN kunnostamassa purjevenettään tulevan kesän purjehdukseen valmiiksi. GUGI ja minä ollaan koulukavereita ja samoilta kulmilta jo pikkukundeista. Ystävyyttä siis pitkältä ajalta!

Minä ja sympaattinen elokuvaaja-ohjaaja VOITTO SAKSA. Hän on tekemässä elokuvaa DANNYSTÄ ja me jokainen varmasti odotamme sen elokuvan ENSI-ILTAA!

MARKKU LINDSTRÖM ja minä. MARKKU on hyvä ja pitkäaikainen ystävä jonka kanssa tutustuimme jo 15-16 vuotiaina ollessamme samassa duunipaikassa ja ystävyys on jatkunut tähän päivään!

                             Pojat kävivät vähän treenailemassa! Minä ja PASI TAAVITSAINEN                                www.ammattinyrkkeily.net nyrkkeilysivuston webbimestari.

Kaksi ainutlaatuista Hawajilla, ELVIS ja Hawajin Prinssi ARI WISKARI vauhdissa!
i
Filmipäällikkö ILKKA ILKARE ja minä cafe Carusellissa iloisissa tunnelmissa! Me olemme Ilkan kanssa boxing kavereita ihan 60-luvun alusta saakka. Yksi asia odottaa yhä meitä? Päivä jolloin menemme syömään BANANA SPLITIT yhdessä?

Tässä saman pöydän äärellä minulle paljon nostalgiaa ihan 60-luvun alusta saakka! PEKKA KOKKONEN yksi Suomen suurimmista ammattinyrkkeily legendoista, keskellä KURT MATSSON ihailemani tyylinyrkkeilijä, joka asui samassa talossa mun ollessa ihan pikkukundi. ESA LEHTOSAARI itse nuorten raskaansarjan Suomen Mestari ja meidän kaikkien aikojen kansainvälisin ammattinyrkkeilytuomari jolle LAS VEGASIN ja muun maailman suuret nyrkkeilykeskukset ja mestarit tulivat tutuiksi. Takana minä ja KOSKISEN EKI minulle läheinen nyrkkeilykaveri, jonka kanssa reissasimme hauskoja nyrkkeilymatkojakin yhdessä, eikä EKIN kanssa ollut koskaan tylsää.

OSSI AHLAPURO ja minä. OSSI on yksi suosikkini jo 60-luvulta. Näyttelijä ja laulaja ja ehdottoman charmikas herrasmies, jonka tapaaminen on ollut aina ilo!

Minä ja EDIS TATLI  Ringside Gymissa. On aivan ihanaa iloita tämän nuoren sympaattisen ja hienon nyrkkeilijän saavutuksesta eilispäivän yöllä hänen voittaessaan Kevyensarjan EUROOPAN MESTARUUS TITTELIN itsellensä Hartwall Areenan kehässä! Aivan LOISTAVAA! 

Tänään juhlimme Vappua MURUNI kanssa, kun ollaan 30 vuotta asuttu Matinkylän kodissamme ja nyt selvitty muuttourakasta ja muutettiin uuteen kotiin Westendiin. Ihana nainen.

Minä ja Rööperin Ruhtinaana tunnettu ex-ammattinyrkkeily promoottori TOM SJÖBERG           Rock and Roll illassa.

                                    Kaksi herrasmiestä kahvittelemassa cafe Kappelissa                                                    HARRY "Pokke" BJÖRKMAN ja KALLE SÄÄSKILAHTI

Eipä olisi uskonut kun 50-luvun lopussa ihailin tätä Rock and Roll sankaria ja kävin 60-luvun alussa katsomassa ja kuuntelemassa häntä keikoilla mm. kuulussa EXPO-hallissa Kasarminkadulla, että minulla olisi edelleen 2015 tilaisuus käydä ROCK-JERRYN Kaj Järnströmin keikoilla ja voida todeta hänen olevan edelleen iskussa!

Minä ja JUHO TOLPPOLA Ruskeasuon liikuntahallin nyrkkeilysalilla! Ruskis on meille molemmille tuttu paikka. Minulle muutama vuosikymmen aikaisemmin. On aina ilo tutustua näihin nykynyrkkeilytähtiin ja huomata kuinka boxing fiilikset yhdistävät ja kuinka hienoja kavereita he ovat. JUHO TOLPPOLAA olen seurannut hänen pikku pojasta saakka alkanutta nyrkkeilyuraansa ja arvostanut hänen tahtoansa kehittää nyrkkeilytaitoaan, tinkimätöntä harjoitushaluaan, periksiantamatonta luonnetta kehässä. Hän tuntuu pystyvän nyrkkeilevän vaikka kuinka kovan vastustajan kanssa turvallisesti hienon tekniikkansa ja kuntonsa turvin. 

Jokunen aika sitten tehtiin kitaravirtuoosin ERKKI SUTELAN kanssa "Rock and Roll sissi-isku" Tukholmaan Ravintola Circukseen katsomaan JERRY WILLIAMS Showta. Loistava matka, josta voi sanoa Rock and Roll!

Minä ja REMU AALTONEN tavattiin cafe Kappelissa. REMU ja minä olemme tunteneet toisemme jo pikkukundeista. Kun tapaamme se on aina ilo ja tunnen hyviä fiiliksiä. Olemme kulkeneet jo aika pitkän matkan tätä elämän tietä kumpikin tahoillamme!

Minä ja ANTTI REINI tavattiin eilen cafe Carusellissa. ANTTI on mun entisiä kuntonyrkkeilyvalmennettaviani reilut vuosikymmen sitten. On ollut ilo seurata hänen huimaa uraansa elokuvamaailmassa. Nyt kuulin, että ANTILLA on tulossa myös levy, sillä hän on ollut myös aina muusikko. Siis kundi on Rock and Roll!

Minä ja DANNYN D`Voices duon toinen jäsen ja Rock and Rollin Villikissa VARPU VIRTA

Minä ja KEIJO TIKKA kesäisissä tunnelmissa 

NALLE ABRAHAMSSON ja JUHANI HEIKKILÄ näyttävät oikeata EU direktiivien mukaista kahvittelua cafe Kappelissa!

Edessä vasemmalla nykyisen Stadi Boxingin voimakaksikko ERKKI KOSKINEN ja RISTO KOPRA. Oikealla ihailemani tyylinyrkkeilijä HAK;n KURT MATSSON. Takana oikealta katsottuna minä, Helsingin Tarmon HEIKKI MÄKINEN ja HNS;n ESA LEHTOSAARI! BOXING yhdistävä tekijä meille kaikille!

Westendiläinen herrasmies ja ystävä PERTTI URA!

Eiralainen herrasmies ja ex-kuntonyrkkeilyoppilaani JARMO "Piiskansivallus" ELLONEN kahviteltiin tänään cafe Carusellissa!

Tämä virtuaalinen elämä kaikkine Facebook ja Twitter juttuineen on ihan ihmeellinen maailma. Eilen Twitteristä tuli ilmoitus että vasemmalla kuvassa oleva AUVO "Ave" NIINIKETO on lisännyt pari twiittiani suosikikseen. Niinpä minä nimitän tässä AVEN yhdeksi suosikkiystäväkseni. Vaikka tapaamme hyvin harvoin on se aina ollut suuri ilo. AVE on hieno kaveri ja alansa GURU! Respect!!!

JUKKA PUOTILAN ja mun välissä keskellä Legendaarinen KALLU TUOMINEN. Oltiin Tapiolan torilla aamupäiväkahveilla!

Minä ja DANNYN D`Voices Duon toinen laulaja supersuloinen KATJA LUKIN DANNYN kesäpartyssa Raumalla.

KIMMO LUJA ja minä. KIMMO LUJA on hieman nuoremman polven nyrkkeilijöitä kuin minä ja tutustuin häneen, hänen vieraillessaan 70-luvulla ruokapaikassamme ANITA & HARRI syömässä jäätelöannoksia. Olen ollut hänen kehäkulmassaan, sparannut hänen kanssaan saleilla ja nyrkkeilimme yhden näytösottelunkin PRESIDENTTI HOTELLIN yökerhossa . Isämme ovat myös sparrailleet keskenään aikoinaan. Joten syvä nyrkkeilykaveruus yhdistää meitä!

Tyylikkäät MARKKU LINDSTRÖM ja EKKU PELTOMÄKI kahvittelu eleganssia cafe Kappelissa!

Eilen 21.5.2015 täytti vasemmalla kuvassa oleva uskomattoman nuorekas ex-koripallotähti PAAVO KOSKIVAARA 70 vuotta ja Tapiolan Heikintorilla sitä juhlittiin JANI JALKASEN bändin säestyksellä juhlaväen täyttäessä Heikintorin käytävän.

Minä ja ULF "Uffe" DANIELSSON Ex-Ruotsin nyrkkeilymestari ja tallikaverini INGEMAR JOHANSSONIN ja BERTIL KNUTSSONIN ammattinyrkkeilytallista. Sain juuri eilen kortin UFFELTA Costa Ricasta jonne hän on purjehtinut ELSA vaimonsa kanssa. Nyrkkeilykaveri ja ystävä! Joku päivä me taas tapaamme! 
MATTI JÄRVELÄINEN ja minä. MATTI JÄRVELÄINEN on supersympaattinen DANNY-Shown "Tekniikan Tohtori" joka vastaa valoista, äänilaitteista, kuvista ja videoista shown aikana. Erikoismies paikallaan!


Minä ja Le Baron HEIKKI MAKKONEN  cafe Mellstenin terassilla!


SEPPO PUPUTTI ja minä kahvittelemassa. Ensi lauantaina on Mestareiden Liigan finaali JUVENTUS vs BARCELONA, joka pelataan Berliinissä. SEPPO katsoo sen paikanpäällä ja minä TV:stä! SEPPO on ONNENPOIKA!


The CHARADES bändin chef ja rumpali JARI MOBERG cafe Mellstenin terassilla. Ensi viikolla mennään taas kerran Charades-keikalle cafe Pirittaan!

Minä ja ARSKA KAJANDER joka tunnetaan myös Malagan Prinssinä on kahvittelemassa kanssani Cafe Mellstenissä!

Alppien Rocky KALLE PALANDER ja minä cafe Carusellin terassilla!



Minä ja säkenöivä EVA WAHLSTRÖM kehän äärellä. EVA on ollut todella hienoa PR:ää nyrkkeilylle ja naisten ammattinyrkkeilyn Maailman Mestari jatkaa yhä huikeata uraansa kiristettyjen köysien sisäpuolella!



EINO GRÖN, ILKKA VAINIO ja minä treffattiin Ison Omenan cafe Retrossa ja vaihdettiin kuulumisia! Upeita kavereita!



Tänään ALPO SUHONEN jääkiekon Mestarivalmentaja ja teatterimies täyttää 67 vuotta ja on siis vielä nuorimies, minäkin olen jo vuotta vanhempi. Joten ONNITTELUT ja Hauskaa Syntymäpäivää ALPO!



Minä ja ENSIO  PETRELL cafe Carusellin terassilla. Me olemme nyrkkeily ja seurakavereita 60-luvun alusta saakka. On suurenmoista, että meillä on mahdollisuus edelleen tavata ja ystävyytemme on olemassa! Tänään ENSKALLA on syntymäpäivä joten LÄMPIMÄT ONNITTELUT ystävälle!



Radio NOSTALGIASSA SALSA SINISALON vieraana. Vein SALSALLE Nyrkkeilijän Unelma kirjani siitä muistoksi


Vuoden 2016 ensimmäinen treenaaja kanssani Tuulimäen Boxing salilla oli KALLE CHYDENIUS

Maanantai aamupäivän KAHVITTELUT jatkuivat cafe Kappelissa myös vuonna 2016! Nyrkkeilykaverini MARKKU "Fredi" HANSEN yllätti minut tulemalla kahvittelemaan heti vuoden alkajaiseksi!


EPPU SALMINEN ja minä Hartwall Areenalla katsomassa ROBERT HELENIUKSEN EM-ottelua!

Jääkiekko Sankari JARKKO RUUTU ja minä


Kuin pisteeksi näille kaikille kuville ja jutuille on nämä kuvat jotka on otettu 2.2.2019 Myyrmäen Urheilutalossa ammattinyrkkeilyillassa. Ammattinyrkkeily.Net nettisivusto halusi kunnioittaa meitä kolmea vasemmalta katsoen, RISTO MERONEN, ERKKI MERONEN ja minä  KUNNIASOTURI nimikkeellä sekä nykynyrkkeilijää JARKKO PUTKONEN Vuoden 2018 SOTURI tittelillä!


JATKETAAN TARINAA JA TAPAAMISIA SYYSKAUDESTA 2019

Tässä pieni hyppäys alkuun takaisin ja tästä onkin hyvä lähteä tallentamaan tapahtumia ja tapaamisia tästä taas eteenpäin!


Olin pieni poika kun olin Lauttasaaren "Ryssänkärjessä" rannalla istumassa kiven päällä, joka on siellä siis edelleen!