sunnuntai 24. heinäkuuta 2011

ELÄKELÄISEN KEHÄKULMASTA 24.7.2011


Eilinen....siitä on KAUAN! Eilen ilalla jatkoin tätä Rock and Roll elämääni. Siis torstaina olin Hartwall Arenalla poikani JERRIN kanssa ja näin loistavan keikan ja supertähden PRINCEN! Perjantaina olin koulukaverini ja armottoman musiikkidiggarin MASA von ELMIN kanssa Rockabilly illassa Helsingin Jäähallissa katsomassa ja kuuntelemassa BRIAN SETZER`s ROCKABILLY RIOT showta! Näin maestron hurjassa vedossa. Eilen sitten menimme MASA von ELMIN kanssa Espoonkeskukseen Ravintola AMARILLOON! Ja näin suomalaisen SUPERTÄHDEN, aivan uskomattoman DANNYN! DANNYN "ENKELIT" KATJA LUKININ ja VARPU VIRRAN sekä bändin joka sai rock and rollin kuulostamaan siltä, miltä se on aina kuulostanutkin, sellaiselta mikä menee suoraan suoneen ja sieluun! Menevältä rytmiltä, vonkuvat kitarat, kiihkeä Rock and Roll poljento jonka rumpali saa aikaan. Ilta heitti mut eiliseen ja olin kuin kehäkulmaan joutunut, jonne tutut kappaleet toisensa jälkeen "antoivat iskuja" DANNYN tulkitsemana! Sanoin jo tuossa alussa että EILINEN....siitä on KAUAN! En tarkoittanut sillä eilistä iltaa, vaan sitä eilistä minkä DANNY "enkeleidensä" KATJAN ja VARPUN sekä bändinsä kanssa toi mulle mielikuvina mieleeni. Rock and Rollin, CHUCK BERRYN, JERRY LEEN, ELVIKSEN, BEATLESIT ja ROLLARIT ja tietysti tähän alkuun kuuluu itse "Estradi Gladiaattori" DANNY! Huomasin illan aikana ajattelevani aikaa vuonna 1964 kun EAST VIRGINIA ilmestyi tietoisuuteeni ja kolahti tajuntaani. Niinkuin kaikkien meidän, sillä kappale meni heti radion 8:san kärjessä lista ykköseksi! Voitti LEVYRAADIN silloisen TV:n kulttiohjelmassa, jossa esiteltiin uusia kappaleita katsojille! DANNY, silloin nuori, komea suomalainen uusi SUPERTÄHTI oli syttynyt! Se tie on ollut MENESTYKSELLINEN! Ja mieleen painuva suomalaisesssa musiikkihistoriassa. DANNY-SHOWT, suuret SHOW-spektaakkelit saivat alkunsa ja DANNY-SHOW lähti liikkeelle kesän alkaessa ympäri Suomen joka kolkkaa. JYRKI HÄMÄLÄISEN toimiessa useimmiten juontajana ja DANNYN yhteistyökaverina showkiertueilla ja suurilla ulkomaan keikoillakin maailmalla! JYRKI myös markkinoi SUOSIKKI-lehdessä DANNYN supertähteyttä ja mitataan vaikka millä asteikolla tahansa, niin Suomessa se SUPERTÄHTEYS on ollut todellista DANNYN uralla jo vuosikymmenien ajan! Mulle muistuu mieleen, että taisi olla 1967, kun olin palannut jostakin matsistani Ruotsista takaisin kotiin ja olin saannut kutsun johonkin sen aikaisen JETSET-clubin tilaisuuteen KALASTAJATORPALLE! Muistan kuinka astuessani sinne sisään ovesta tapaan ensimmäiseksi nuoren, komean vaalean pitkätukkaisen ja hyvin tyylikkäästi pukeutuneen laulajatähden DANNYN, jonka lauluja olin jo innostuksella kuunnellut ja hänen nousuaan nuorison suosikiksi seurannut. DANNY tervehti minua ojentaen kätensä, esitteli tyylikkäästi itsensä ja vaihtoi muutaman sanan kanssani nyrkkeilystä! Sekä toivotti hauskaa iltaa. Olin vaikuttunut tästä tyylikkyydestä ja huomaavaisuudesta. Se jäi mieleeni! Sen jälkeen vuosikymmenien ajan olen ollut vaikuttunut edelleen DANNYN tyylikkyydestä ja huomaavaisuudesta! Olemme tavanneet silloin tällöin. Olen käynnyt katsomassa hänen keikkojaan, voisin sanoa, merellä, ilmassa ja maalla. Hän on ollut suosikkini, mitä en ole koskaan peitellyt, jo vuodesta 1964! Ja eipä eilinenkään sitä vähentänyt. Uskomattoman upea, toimiva rokki-ilta jota oli ilo seurata. Nähdä edelleen se palo, se syke, rock and rolliin, musiikkiin ja esiintymiseen olevan yhä tallella! Seuraavaksi 70-vuotta täyttävällä SUPERTÄHDELLÄMME! Ihmeellistä! Kun nyt ensi torstaina 28.7 taas jaetaan ISKELMÄ FINLANDIA ei olisi todellakkaan vääryys vaan enemmänkin kuin ansaittua, että sen saisi DANNY, suomalainen vuosikymmenien SUPERTÄHTI! Eilen kun katsoin nuoria 18 vuotiaita, jotka hurrasivat ja lauloivat DANNYN mukana hänen hittejään, se oli koskettavaa! Olin itse samanikäinen aloittaessani seuraamaan DANNYN uraa! Niinpä.....siitä on KAUAN.....mutta olipa se eilinen upea ilta! PRINCE, BRIAN SETZER , DANNY olen käynnyt taas ROCK and ROLL TAIVAASSA! Ps. Jutussa olevassa kuvassa (lainasin sitä Dannyltä, toivottavasti sallii sen minulle) KAKSI LEGENDAA "ESTRADI GLADIAATTORI" DANNY ja yksi nyrkkeilymme suurista ELIS ASK ovat matkalla Stagelle on SHOWTIME!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti