perjantai 23. tammikuuta 2015

50 vuotta sitten!

Itseasiassa hämmästyin, kun facebookissa tuli ilmoitus Suomen Mestaruuskilpailuista. Katsoin vuosilukua ja ynnäsin että siitä on 50 vuotta, kun minä seitsemäntoista vuotiaana menin ensikertaa miesten SM-nyrkkeilyihin Helsingin Messuhalliin!

Ilta-Sanomat ja lehdisto teki siitä aikamoisia juttuja. Ja faija sanoi minulle, että älä välitä tämä on vain kilpailujen markknointia. Koitin olla parhaani mukaan välittämättä tästä ja siitä ilmapiiristä, joka vallitsi silloin Messuhallissa mun noustessa kehään ja kuullessani huutoja, "Lyö se poika isänsä syliin" " Ei se mikään oo, sillä on vaan faijansa nimi"....oli ehkä hiukan vaikeaa ja hämmentävää ymmärtää silloin tuo antipatia ja jonkinlainen vihamielisyys buuauksineen matkalla kehään.












Kohtasin ensimmäisessä matsissa HV:n KILLE PÖLLÄSEN ystävän ja nyrkkeilykaverin. Olimme jo kerran aikaisemminkin nyrkkeilleet keskenämme Helsingin Tarmon salilla. Olimme harjoitelleet parilla leirillä keskenämme ja ystävystyneet. Vuosia myöhemmin kiersin tanssilavoilla näytösotteluissa ja KILLE oli toinen vakituinen sparrikaverini niissä. Meillä oli hyvä ja läheinen ystävyys KILLEN kanssa kunnes hän muutti Amerikkaan, jonka jälkeen emme ole nähneet. Surukseni olen kuullut KILLEN sairastelleen siellä viime vuosina. Joka tapauksessa KILLE....50 vuotta tästä!


Ja KUNDIT....50 vuotta tästä SM kilpailuista! Hitto, että ootte kaikki mulle merkittäviä. 50 vuotta sitten oli makeeta olla joukossanne!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti