keskiviikko 30. huhtikuuta 2014

KESÄAIKAAN: PYÖRÄILYÄ & PIZZAA

Vappuaatto. Kuinka paljon se tuokaan mieleen muistoja ja tapahtumia. Varhaisimmat tulee mieleen, kuinka tärkeää se oli. kun Vappuaattona avautui Lintsi aikoinaan ja sinne mentiin kavereiden kanssa. Asuttiin silloin Ruoholahdenkadun ja Abrahaminkadun kulmatalossa. Sieltä käveltiin sinne ja keskiyön aikaan takaisin Töölonlahden rantoja pitkin. Oli käyty vuoristoradassa muutaman kerran ja muutamissa muissakin laitteissa. Joskus silloin Vappuyönä oli kylmä ja satoi, joten kävely sieltä yöllä kotiin oli välillä aika haastavaa kylmästä väristen. No se kuului silloin pikkukundina Vappuaattoon. Sen jälkeen on jos jonkinlaisia Vappuja ollut elämän aikana. Tänään kuitenkin siihen kuuluu pyöräilyä nyt aamupäivällä ja Familia ruokailu perheen kanssa myöhemmin iltapäivällä! Ja illalla tietty CHELSEA vastaan ATHLETICO MADRID futispeli. Toinen Madridilaisjengi menikin eilen jo Mestareiden Liigan finaaliin. Tämä on taas sellainen "oven" avautuminen lisää KESÄAIKAAN toukokuun alkaessa. Mulla on kuukausi aikaa kun täytän 67 vuotta! On jotenkin uskomaton tää fiilis elämään. Ymmärrän, että olen jo vanha ukko, mutta kuitenkin olen yhtä innostunut tulevasta kesästä kuin ennenkin. Olen tehnyt hienon kuntoiluohjelman, boxingia, pyöräilyä ja lenkkeilyä itselleni. Nautin aivan uskomattomasti arkipäivästä missä ei tapahdu oikeastaan mitään ihmeellistä. Vain arkirutiinia. Toisaalta jotenkin mua hymyilyttää, kun tiedän kuinka paljon kaikkea on tapahtunut elämän aikana. On kuin lukisin kirjaa, jonka tarina on tuttu, olen lukenut sen, mutta silti kirja on kesken, uudet tarinat ja tapahtumat vielä lukematta. On ihmisiä kymmenien vuosien takaa, mutta vielä on ihmisiä, joita en ole tavannut, joihin en ole tutustunut. On vielä matkoja edessäni, niin ulkomaille kuin mieleeni. Silti, rakastan yksinkertaista mitään tapahtumatonta elämää, tänään pyöräilyä, pizzaruokailu perheeni kanssa ja illalla futismatsi telkasta. Onpa tapahtumaa taas tarpeeksi minulle! Haluan kuitenkin toivottaa HYVÄÄ ja HAUSKAA VAPPUA itsekullekkin valitsemillanne tavalla. Nyt astutaan ovesta KESÄAIKAAN!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti